candle-1262008_1280

כניסת שבת

הרגעים האלה לפני כניסת השבת הם הרגעים המיוחדים שקשה להסביר את התחושה לגביהם. הכל נודם לאט לאט, המכוניות מפסיקות לנסוע, כולם בהכנות קניות ובישולים לקראת השבת ולאט לאט אנו מרגישים את השקט שאופף את כניסת השבת. כניסת השבת שונה מאזור לאזור, כך למשל כניסת השבת באזור המרכז תכנס יותר מאוחר מאשר כניסת השבת בצפון או הדרום.

מה מיוחד בכניסת השבת?

כניסת השבת מאופיינת בהדלקת נרות על מנת לקבל את השבת הנכנסת, בכל אזור הדלקת הנרות היא שונה, כמו כן הדלקת הנרות בימי החורף נעשית יותר מוקדם מכיוון שהשבת נכנסת יותר מוקדם, ואילו בקיץ השבת נכנסת יותר מאוחר בגלל שעות האור המרובות. מעבר להדלקת נרות לבואה של השבת, בערב מתקיימת ארוחת ליל שישי אשר בה מקדשים על היין ומברכים על החלה. הקידוש נעשה לרוב  בבתים מזרחיים מאשר אשכנזיים, אך ישנם גם בתים אשכנזיים אשר עושים קידוש ביום שישי.

יום שבת יום מנוחה

מה שמאפיין את יום השבת זה קודם כל החופש שיש לנו ממטלות היום יום. ביום שבת לא עובדים אלא זה יום קבוע בשבוע שנחים בו מכל מלאכה. ביום זה ניתן ליהנות בחיק המשפחה עם הילדים ואף לטייל איתם, לבלות במקומות שונים שלא הספקנו במהלך השבוע בגלל העבודה, לבקר חברים ומשפחה ואף לבלות איתם. ואף להשלים פערים על אנשים שלא ראיתם זמן מה.

מה מייחד את השבת משאר ימי השבוע?

מה שמייחד את השבת משאר ימי השבוע זה ההתנתקות המוחלטת מעשייה. ביום השבת גם אצל החילוניים וגם אצל הדתיים נחים אוכלים ומטיילים. יום השבת נועד על מנת שנבין מהי מנוחה ועד כמה היא נחוצה לנו ביחס לשאר ימות השבוע אשר אנו עובדים ועסוקים וכמעט אין לנו זמן איכות עם המשפחה. השבת נותנת לנו לאגור כוחות לשבוע חדש ולהעריך את המנוחה שנתן לנו אלוהים. לכן חשוב לשמור על השבת ולא לחלל אותה, חילול השבת מתבטא בהדלקת אש, נסיעה, כתיבה ועוד.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד